tirsdag 25. november 2008

Fornøyd med thinkpad


Jeg har hatt  og vært borti mange forskjellige merker med bærbare pcer. Cinet, Dell, Asus, HP, Fujitsu Siemens og noen til jeg ikke husker nå. Som regel har dette vært "mellomklassepcer". De har fungert greit i en travel lærers og systemsnsvarigs hverdag i grunnskolen.

Kjøpte Thinkpad SL500 for en måned siden og dette er min første møte med merket Lenovo (som egentlig er en IBM). Forskjellen er STOR! I alle henseende virker den solid og gjennomført fra a til å. Kassa er skikkelig, men også en slik detalj som få pcen opp på projektor er gjennomtenkt.

Er det andre med brukererfaringer i forbindelse med thinkpad vs. andre merker?

3 kommentarer:

  1. Har ikke så veldig stor erfaring, men en av elevene våre har en Lenovo Thinkpad ( husker ikke modell ) fra Hjelpemiddelsentralen. Enig med deg. Den er solid. Det har heller ikke vært noe problemer med den. Utenom nyinstallasjoner, som gikk som smurt, og oppdateringer, ser jeg ikke maskinen.

    Gratulerer med ny blogg, forresten. Jeg lot meg utfordre, jeg og. Det var en nyttig konferanse vi var på:)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar! Er enig med deg i at det var en nyttig konferanse. Det skjer mye læring når motvasjonen er på topp, slik som nå.

    SvarSlett
  3. Mannen min er sånn It-guru og har også testet mange laptopper. Lenovoen er den eneste som har overlevd "fall" fra 2 etasje og ned på betonggulv...

    SvarSlett